شروع هر کسب و کار اولیه مستلزم توجه به نکات است تا از همان ابتدا شکست نخورد. البته راه اندازی آرایشگاه زنانه نیز مانند هر کار دیگری است و راه اندازی سالن زیبایی مراحل و مشکلات زیادی را به همراه دارد.

اگر این مراحل به درستی انجام شود، هدف مؤسس را برآورده می کند و اگر در انجام این کار اشتباهی رخ دهد، تمام زحمات ما به هدر می رود و علاوه بر این، هزینه و زمان زیادی را هدر می دهد و خواهد شد. روحیه عمل را از ما بگیرید

در این مقاله سعی کردیم نحوه ست کردن موهای زنانه از صفر تا صد و نکات مهم آن را برای شما شرح دهیم.

انتظار می رود با توجه به این نکات و توجه به اطلاعات، سالن زیبایی بسیار موفقی راه اندازی شود تا علاوه بر کسب درآمد، خدمات خوبی نیز به مشتریان ارائه دهد.

پیش نیاز ساخت سالن زیبایی

قبل از افتتاح یک سالن، باید پیش نیازهای آن را در نظر بگیرید تا بتوانید کارآمدتر کار کنید و از مشکلاتی که ممکن است در راه شما ظاهر شود جلوگیری کنید.

محاسبه دقیق هر یک از این شرایط با سرنوشت و سالن شما بازی می کند و شکست یا موفقیت شما را در این مسیر رقم می زند.

برای راه اندازی آرایشگاه، شرایط لازم را کسب کنید

اولین قدمی که باید بردارید گرفتن مجوز راه اندازی آرایشگاه از انجمن آرایشگران است که بسیار ضروری است زیرا راه اندازی سالن زیبایی نسبت به استفاده از لوازم آرایشی که می تواند با جان مردم بازی کند بسیار حساس است و نباید بودن. بدون مجوز رسمی ساخته شده است.

برای اخذ مجوز افتتاح سالن زیبایی نیاز به داشتن مدارکی است که متداول ترین آنها مدرک آرایشگری می باشد و بهتر است مدرک فنی و حرفه ای معتبر از سازمان فنی و حرفه ای داشته باشید. هر کشوری که سالن زیبایی شما به آن می رود. این کار را انجام دهید.

در ضمن باید از وزارت بهداشت کارت سلامت تهیه کنید و طبق قوانین مدیریت سلامت کار کنید.

محاسبه هزینه های افتتاح آرایشگاه

محاسبه بهای تمام شده یکی از مهمترین کارها در همه موارد است و اگر در محاسبه آن اشتباه کنید عواقب بدی برای شما به همراه خواهد داشت. بنابراین باید تمام هزینه هایی را که برای سالن زیبایی خود هزینه می کنید به دقت محاسبه کرده و در برنامه خود قرار دهید.

به این ترتیب، لازم نیست هزینه های کوچک را نادیده بگیرید و آنها را بی اهمیت بدانید. هزینه فقط به این معنا نیست که هزینه هایی را که متحمل خواهید شد محاسبه کنید و برنامه ای برای نرخ هایی که به مشتریان خود ارائه می دهید نداشته باشید.

شما باید حتما تمامی عوامل موثر بر خدمات شما را ارزیابی کنید و آن را با سود خود مقایسه کنید سپس قیمت نهایی را اعلام کنید.

لیست خدمات سالن زیبایی

برای آشنایی کامل شما با تمام اتفاقاتی که در آرایشگاه های زنانه می افتد، لیستی از خدمات متمایز سالن زیبایی را برای شما آماده کرده ایم. به طور کلی خدمات آرایشی زنانه را می توان به سه دسته پوست، مو و ناخن دسته بندی کرد که هر کدام دارای زیرمجموعه هایی هستند. برای هر خانمی که به آرایشگاه مراجعه می کند، دانستن هر یک از این خدمات سالن زیبایی ضروری است، زیرا می تواند در این راه به ظاهر و شادابی او کمک کند.

خدمات آرایشگاه زیبایی

یکی از مهم ترین خطوط در لیست آرایش، مراقبت از مو است. مو تاثیر زیادی در زیبایی ما دارد و کوچکترین تغییر در آن می تواند به ظاهر فرد تنوع و جذابیت بدهد. شما می‌توانید خدمات مرتبط با مو را در اکثر سالن‌های زیبایی دریافت کنید، اگرچه این حوزه بسیار گسترده است، اما ما در فهرست بهترین آرایشگاه زنانه تهران به سالن‌هایی که در این زمینه تخصص دارند نگاه می‌کنیم. برش، رنگ و بافت، اکستنشن یا کراتینه تخصص هایی هستند که در برخی از سالن های زیبایی ارائه می شوند و بهترین سالن ها به این منظور اختصاص داده شده است. اما خدمات مو شامل چه مواردی می شود؟ یکی از وسیع ترین زمینه های کاری در سالن زیبایی را باید خدمات مو در نظر گرفت که شعبه های زیادی دارد که در این قسمت هر کدام را به صورت جداگانه توضیح می دهیم.


خدمات اکستنشن مو

اکستنشن مو یکی از جدیدترین عمل های زیبایی است که در سالن های زیبایی انجام می شود. اکستنشن به افزودن موی طبیعی یا مصنوعی به مو برای ضخیم تر و زیباتر نشان دادن آن اشاره دارد. البته اگر از موهای طبیعی برای خدمات اکستنشن مو استفاده شود، قطعا نتایج رضایت‌بخش‌تر خواهد بود. این را می توان به چند روش مختلف انجام داد و ما در این بخش به هر یک از آنها خواهیم پرداخت:

افزودنی سرد

گسترش داغ

توسعه ای از مدل کلیپسی

در روش سرد تارهای موی اضافه شده به سر با استفاده از چسب به مو اضافه می شود و برای این کار از هیچ وسیله حرارتی استفاده نمی شود. این استیکرها عموما بی رنگ بوده و ظرفیت نگهداری بالایی دارند.

اکستنشن های حرارتی از یک دستگاه حرارتی برای افزودن موهای طبیعی یا مصنوعی به موهای شما استفاده می کنند. در روش های مختلف این نوع اکستنشن از چسب یا لیزر برای ثابت نگه داشتن موهای رشد یافته استفاده می شود و این روش را می توان جدیدترین خدمات آرایشی در این زمینه دانست.

با اکستنشن های گیره ای، موها بدون استفاده از چسب یا وسایل گرمایشی و تنها با کمک سنجاق به سر اضافه می شوند. اگرچه این روش به دلیل کمبود گرما و مواد شیمیایی ایمن‌تر در نظر گرفته می‌شود، اما ساقه مو و پوست سر به دلیل چسبیدن به پوست سر یا موهای طبیعی شما می‌توانند آسیب ببینند. وجود دارد. اغلب از این روش زمانی استفاده می شود که زمان کمی برای این خدمات زیبایی مو دارید یا تجهیزات و مواد اولیه ای مانند چسب ندارید.

بعد از اکستنشن مو اگر توسط آرایشگران ماهر و حرفه ای انجام شود زیبایی و نتیجه طبیعی مو را خواهید دید. پرپشت شدن آنها جذابیت خاصی به شما می دهد و می توانید مدل های باز و بسته را با موهای خود بپوشید. علاوه بر این، با کمک اکستنشن های رنگی می توانید بدون رنگ کردن و استفاده از مواد شیمیایی، نور جالبی در موهای خود ایجاد کنید.

کوتاه کردن مو در سالن

کوتاه کردن و صاف کردن مو یکی از قدیمی ترین خدمات سالن های زیبایی است که هم اکنون در اکثر آرایشگاه های زنانه انجام می شود. یک مدل موی ساده می تواند تفاوت زیادی در فرد ایجاد کند و اگر برای این منظور به سراغ بهترین آرایشگرها بروید متوجه می شوید که با توجه به چهره و ظاهر شما مدل جذابی را برای موهای شما پیاده می کنند. اما سرویس مو در زمینه موهای کوتاه چه مواردی را شامل می شود؟ انواع مدل های سرویس کوتاهی مو: مصری، تیفوسی، شاتری، فرا، آناسی، عایشه، پیکسی و ... که هر کدام برای مدل چهره خاصی مناسب هستند و بهتر است قبل از انتخاب این مدل ها با آرایشگران حرفه ای مشورت کنید. انجام دهید

خدمات رنگ و شبکه

یکی دیگر از راه های ایجاد انواع چهره، مراجعه به آرایشگاه های زنانه برای خدمات رنگ و مش است. این منطقه همچنین یکی از خطوط شلوغ و پرطرفدار در بین آرایشگاه ها است و اغلب در بین خانم های جوان برای خانم های مسن استفاده می شود. تنوع خدمات رنگ و مش در آرایشگاه ها بسیار زیاد است و آرایشگاه ها انواع مدل های کلاسیک زنانه تا فانتزی، رنگ موی بدون آمونیاک، تمامی رنگ های ایرانی و خارجی و ... را ارائه می دهند. می تواند به کار رود. زمانی برای پوشاندن تارهای سفید از رنگ و تور استفاده می کردند و خانم های مسن این کار را انجام می دادند، اما امروزه نه تنها جوان ترین خانم ها، بلکه آقایان نیز وارد این صنعت شده اند و از انواع رنگ ها و توری های خود استفاده می کنند. ساختن

نور و نورپردازی از خدمات سالن زیبایی

در فرآیند پاسخ به این سوال که سرویس مو شامل چه مواردی می شود؟ باید به انواع نور و هایلایت اشاره کرد. نور یا توری به معنای روشن کردن موها، حدود سه درجه از سطح طبیعی است. در این روش که استفاده از آن بسیار پرطرفدار است و جلوه خاصی به افراد می دهد می توانید از روش های مختلفی مانند نور و شانه یا کلاه استفاده کنید. برای افرادی که موهای کوتاه دارند، اغلب از مدل کلاه مشبک استفاده می شود که با کلاهی با سوراخ های زیاد ساخته می شود. قسمت هایی از مو از سوراخ کلاه رنگ می شود و در نهایت هایلایت های زیبایی روی مو ایجاد می شود. در روش اختلاط پس از آماده شدن ماده رنگ آمیزی از آن در نقطه شکاف استفاده می شود و موها مخلوط می شوند. به این ترتیب نور پراکنده ای در تمامی قسمت ها و به صورت تار ایجاد خواهد شد که طبیعی و بسیار زیبا است.