در طول یک دهه گذشته پرینترهای لیزری رنگی به طور فزاینده ای محبوب هستند. اگرچه این دستگاه ها مدت زیادی است که در بازار موجود هستند، اما با توجه به علاقه بیشتر مردم به مفهوم چاپ رنگی، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. گاهی اوقات نمایش طیف رنگ در اسنادی که چاپ می کنیم بسیار مهم است. بنابراین کافی است یک صفحه از کتاب را با الگوهای رنگی مختلف با چاپگر لیزری رنگی چاپ کنید. برای درک بهتر تفاوت بین چاپگرهای سیاه و سفید و چاپگرهای رنگی،

چاپگرهای تک رنگ را می توان در زندگی روزمره ما استفاده کرد، اما چاپگرهای رنگی مختلف برای چاپ اسناد با توجه به رنگ و براقیت آنها ضروری است. اکثر چاپگرهای رنگی قابلیت چاپ تک رنگ را دارند، بنابراین خرید چاپگر رنگی با یک سنگ دو پرنده را می کشد.

در پرینتر لیزری، تمام محتوا، اسناد، اسناد و تصاویر به همان رنگی که روی کاغذ هستند چاپ می شوند. از این چاپگر برای چاپ کتاب های درسی در مقاطع مختلف تحصیلی، چاپ عکس و تصاویر، کتاب های دانشگاهی و هر سندی که نیاز به چاپ رنگی دارد استفاده می شود.

دو نوع پرینتر رنگی مستعمل یا جدید وجود دارد: چاپگرهای تک کاره و چاپگرهای چند کاره با تکنولوژی جوهر یا لیزر که امروزه نوع لیزری جایگاه بسیار خوبی در بین مصرف کنندگان پیدا کرده است. البته با توجه به تجربه کاربران، هیچ چیز نمی تواند جایگزین چاپگر جوهرافشان برای چاپ عکس شود، اما امروزه پرینترهای لیزری به دلیل سرعت بالا و همچنین بیشترین امکانات و مواردی که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد، بسیار محبوب هستند.

دلایل مهم برای انتخاب پرینتر لیزری رنگی

طیف رنگی متفاوت و کیفیت چاپ

رنگ خروجی از دستگاه نه تنها زیباتر از سیاه و سفید است، بلکه تأثیر زیادی بر روی کاربر دارد. به یاد داشته باشید که اگر چاپ شما نیاز به جلب توجه کاربران دارد، چاپگرهای لیزری رنگی می توانند سرمایه گذاری ارزشمندی برای شما باشند.

یک چاپگر لیزری رنگی می تواند تصاویر با کیفیت بالا ایجاد کند. رزولوشن بالاتر 900 x 14000 dpi برای چاپگرهای لیزری امکان پذیر نیست.

جوهر روی چاپگر لیزری رنگی که استفاده می کنم پخش نمی شود.

جوهر استفاده شده در چاپگر لیزری با الکتریسیته ساکن به کاغذ می چسبد و با کمک گرما سفت می شود.

برخلاف چاپ هایی که توسط انواع چاپگرهای جوهر افشان انجام می شود، اگر کاغذ خیس باشد، جوهر نمی ریزد. بنابراین چاپ این گونه چاپگرها همیشه واضح و خوانا خواهد بود.

قیمت چاپ در هر صفحه

اگرچه پرینترهای لیزری رنگی آوافرهنگ هنوز گرانتر از مدل های تک رنگ هستند، اما به خاطر داشته باشید که قیمت اولیه خرید آنها طی چند سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته و اکنون با قیمت چاپگرهای رنگی مطابقت دارد.

کارتریج های جوهر رنگی هزینه بیشتری دارند، اما این چاپگرها هزینه بسیار کمتری برای هر صفحه دارند، زیرا کارتریج ها بیشتر دوام می آورند و صفحات بیشتری را چاپ می کنند.

چاپ با سرعت و اندازه بالا

چاپگرهای لیزری برای گرم شدن به فیوزر نیاز دارند، اما اگر آماده هستید، باید بدانید که چاپگرهای لیزری 50 درصد سریعتر از چاپگرهای جوهرافشان چاپ می کنند. علاوه بر این، ظرفیت سینی کاغذ آنها بسیار بالا است، بنابراین نیازی به پر کردن مجدد سینی کاغذ در طول فرآیند چاپ نیست.

انواع پرینترهای لیزری رنگی استفاده شده یا جدید در اصل برای چاپ با حجم بالا طراحی شده اند و در فرآیند چاپ اختلالی ایجاد نمی کنند.

تعمیر و نگهداری کم

جوهر در چاپگر لیزری مانند جوهر چاپگر جوهر عمل می کند. جوهر به دلیل پودری بودن خشک نمی شود و در صورت عدم استفاده از این ابزار جای نگرانی نیست که جعبه چاپ قابل استفاده نباشد.

از طرفی در پرینترهای جوهر افشان، زمانی که کارتریج نیاز به تعویض دارد، هد چاپ باید در یک راستا باشد تا کیفیت چاپ دقیقی داشته باشد و در طول عمر کارتریج، هد باید به طور مرتب تمیز شود. از سوی دیگر، جوهر می تواند قسمت های متحرک چاپگر را خشک کرده و از عملکرد صحیح آن جلوگیری کند.

در چاپگر لیزری رنگی هیچ یک از این مشکلات را مشاهده نخواهید کرد در نتیجه چاپگر نیازی به نگهداری و تعمیر دائمی نخواهد داشت.