اساساً وسایل آشپزخانه به گونه ای طراحی شده اند که پخت و پز را سریعتر و آسان تر می کنند. به عبارت دیگر با خرید این لوازم دستیاران حرفه ای در آشپزخانه خود خواهید داشت که خیال شما را برای انجام سریعتر کارهای خانه راحت می کنند. یکی از کاربردی ترین وسایل برقی در آشپزخانه، مایکروفر یا مایکروفر است که به پخت و گرم شدن غذا به بهترین شکل ممکن کمک می کند.

نکاتی از نمایندگی بوش در ایران که قبل از خرید مایکروویو باید بدانید


اندازه

هنگام خرید مایکروویو باید دقت داشته باشید که وسیله ای را انتخاب کنید که نیازهای آشپزی شما را برآورده کند و متناسب با فضایی که در اختیار دارید.

هنگام خرید اجاق های مایکروویو، می توانید طول، عرض و ارتفاع اتاق مورد نظر خود را اندازه بگیرید و آن را با ارتفاع، عرض و عمق مدل مورد نظر خود مقایسه کنید. مایکروویوها معمولاً اندازه‌های مختلفی دارند که از 25x45x35 سانتی‌متر تا 35x60x50 سانتی‌متر متغیر است.

اندازه گیری های داخلی یا به عبارتی توان داخلی مایکروویو را نباید دست کم گرفت. اندازه خارجی متناسب با ظرفیت داخلی نیست بنابراین هنگام خرید، ظرفیت داخلی دستگاه را بدون توجه به اندازه خارجی آن متناسب با نیاز خود بررسی کنید.

قدرت

مصرف انرژی اجاق های مایکروویو رابطه مستقیمی با قدرت آنها دارد. معمولاً هر چه دستگاه مصرف انرژی بیشتری داشته باشد، غذا را سریعتر و یکنواختتر می پزد. اکثر مایکروفرها توان مصرفی 600 تا 1200 وات دارند.

دستگاه‌های گران‌تر و بزرگ‌تر معمولاً قدرتمندتر هستند. بنابراین، اندازه و قیمت اغلب عوامل اصلی تعیین کننده قدرت مایکروویو شما هستند که هنگام خرید مایکروفر باید به آنها توجه کنید.

حذف

پس از مصرف انرژی باید تعداد سنسورها و سیستم یخ زدایی را در نظر گرفت.

لیتر/فوت

اگر برای پخت و پز زیاد از مایکروویو استفاده می کنید، بهتر است از مدل های بزرگتر با طول 1 تا 2.2 فوت استفاده کنید. اما اگر از مایکروفر برای یک یا دو نفر استفاده کنید، دستگاه با لیتر کمتر کار شما را شروع می کند.

داخل مدل های کوچک مایکروویو فضایی در حدود 30 تا 50 سانتی متر وجود دارد. توجه: دقت کنید که بشقاب شام به اندازه یک بشقاب گرد باشد. اندازه های بزرگتر از 50 تا 80 سانتی متر است.

پخت و پز چند مرحله ای

این عملکرد به تدریج غذا را از حالت یخ زده خارج کرده و از پخت ناقص و جانبی (پخت بیش از حد کناره های غذا) جلوگیری می کند.

محل

انتخاب محل قرارگیری مایکروفر اولین و مهم ترین فاکتوری است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. بهتر است قبل از خرید مشخص کنید که در کجای آشپزخانه قرار می گیرد.

همچنین باید اندازه مایکروفر را در نظر بگیرید. مایکروویوهای بزرگتر برای هر زمان پخت غذای بیشتری را در خود نگه می دارند.

برنامه آشپزی

مایکروویو با برنامه های پخت و پز به شما کمک می کند تا با فشار یک دکمه دستگاه را به میزان مصرف دلخواه خود تنظیم کنید و بهترین انتخاب برای استفاده پیش فرض شما هستند.

هر برنامه پخت با توجه به غذای موجود در برنامه زمان و دمای پخت را تنظیم می کند و با انتخاب برنامه بهترین عملکرد دستگاه برای پخت غذا انتخاب می شود و نگران نپخته بودن باقی مانده غذا نباشید. یا بسوزان!

به عنوان مثال برخی از این برنامه ها شامل برنامه های پخت پیتزا، ماهی، ماکارونی، سیب زمینی، سبزیجات، گوشت و ... می شود. برخی از غذاها فراتر از این غذاها رفته اند و برای غذاهای ایرانی نیز برنامه دارند مانند برنج، تکین، قورمه سبزی، تابه کباب، کاکائو سبزی، قیمه و ....

یک سنسور برای پخت و پز

ابتدا از خود بپرسید که چه نوع غذایی را در مایکروویو می پزید. آیا معمولا از آن برای پاپ کورن، سیب زمینی پخته، سوپ، پیتزا و موارد مشابه استفاده می کنید؟

در این صورت، ممکن است بخواهید دکمه‌های لمسی روی مایکروویو خود داشته باشید تا به طور خودکار زمان مورد نیاز برای پخت مناسب این غذاها را در سطح قدرت صحیح تعیین کنید.

مقدار زیادی وات

وات مایکروویو تعیین می کند که چه مقدار غذا گرم شود. برخی از آنها 330 وات دارند، اما اینها خیلی قدرتمند نیستند. برای کارآمدترین قدرت پخت، به دنبال مدل هایی با حداقل 1000 وات باشید.

برخی از مایکروویوهای با قیمت متوسط ​​نیز دارای رتبه بندی وات بالاتری هستند، بنابراین نیازی به پرداخت هزینه بیشتر برای مایکروویو با وات بالاتر ندارید.

فیلتر کنید

اگر مایکروویو شما به هیچ وجه به بیرون وصل نیست، به فیلتری نیاز دارد تا هوا را به گردش درآورد و بخار و بو را از بین ببرد. فیلترهای زغالی برای از بین بردن بوی هوا و مایکروویو و محافظت از خانه در برابر بوهایی مانند مواد غذایی استفاده می شود.

کباب

امروزه، تولیدکنندگان به دنبال تولید اجاق‌های مایکروویو هستند که حداکثر امکانات را در میان طیف وسیعی از اجاق‌ها به مشتریان ارائه می‌دهند. یکی از این ویژگی ها قابلیت گریل است.

با استفاده از حرارت مناسب در پایان فرآیند پخت، می توانید طعم غذای خود را بهتر کنید و بهتر بپزید. علاوه بر گریل، برخی از اجاق های مایکروویو دارای سیستم جوجه های گوشتی هستند. بسته به سلیقه غذایی خود می توانید این گزینه ها را در انتخاب خود در نظر بگیرید.

اندازه

اندازه پیشخوان آشپزخانه شما چقدر است؟ حجم غذایی که می خواهید در مایکروویو قرار دهید چقدر است؟ اینها سوالاتی هستند که باید قبل از انتخاب و خرید به آنها پاسخ دهید.

قبل از خرید، تصمیم بگیرید که مایکروویو را در کجای آشپزخانه خود قرار دهید و طول، عرض و ارتفاع آن را اندازه بگیرید. به این ترتیب با توجه به فضای موجود می توانید بهترین و راحت ترین مدل را انتخاب کنید.

در مورد ظرفیت فضایی داخلی باید توجه داشت که ابعاد مایکروویو ربطی به ظرفیت داخلی ندارد. یعنی سایز بزرگتر مایکروفر لزوماً به معنای جادارتر بودن آن نیست.

همرفت

کانوکشن یکی از کاربردی ترین ویژگی های نسل جدید خدمات ماکروویو بوش ، پخت سریع و یکنواخت غذا است. به این ترتیب پشت دستگاه مجهز به فن است که حرارت تولید شده توسط المنت های الکتریکی مایکروویو را به گردش در می آورد.


و حرارت به طور یکنواخت به تمام قسمت های غذا منتقل می شود. این روش به پختن غذاهایی مانند پیتزا، کیک و غذاهای مهم در اجاق مایکروویو کمک می کند.

بنابراین اگر می خواهید انواع غذاهای خوشمزه را در مایکروویو بپزید. باید در نظر داشته باشید که آیا دستگاهی که می خواهید بخرید این ویژگی را دارد یا خیر.