اما توضیحی در مورد علت ایجاد این افسردگی ندارد، باید به غریزه خود اعتماد کنید. فصل بهار برای خیلی از افراد فصل شادی و نشاط است؛ اما در مقابل این فصل میتواند باعث بروز ناامیدی و بیحوصلگی در سایر افراد باشد. از آنجایی که درمان شناختی رفتاری معمولا یک درمان کوتاهمدت است، اغلب ارزانتر از سایر متدهای درمانی است. تناسب اندام و رژیم غذایی متعادل هم می توانند در جلوگیری از بیمار شدن و افسردگی یا ابتلا به بیماریهایی که باعث افسردگی میشوند موثر باشند. ترکیبی از عوامل مختلف میتوانند در ایجاد افسردگی دخیل باشند. برخی از داروها یا بیماریهای خاص میتوانند باعث ایجاد علائم افسردگی در فرد شوند. سایر انواع افسردگی عبارتند از افسردگی پس از زایمان، افسردگی فصلی و افسردگی سایکوتیک. حالت اضطراب و بیقراری یکی دیگر از علائم افسردگی در فصل بهار است؛ چرا که فرد مبتلا به افسردگی فصلی به صورت مداوم احساس اضطراب و بیقراری دارد و متوجه علت این شرایط نمیشود. بهتر است از قبل خود را برای اتفاقات بزرگ در زندگی مثل بازنشستگی یا نقل مکان آماده کنید. برای مثال مرگ عزیزان، بازنشستگی یا بیماریهای خطرناک میتواند باعث ایجاد احساس غم و اضطراب در فرد شود. در مواردی که افسردگی اساسی بسیار شدید باشد، بیمار انگیزهای برای شرکت در جلسات روان درمانی نداشته باشد و یا دچار افکار مرگ یا خودکشی باشد؛ روانشناسان بیمار را به یک روانپزشک ارجاع میدهند تا درمان با داروهای ضدافسردگی را نیز شروع کنند.

درمان شناختی رفتاری (CBT) که از آن تحت عنوان رفتار درمانی شناختی هم نام برده میشود، نوعی رواندرمانی است که به بیماران کمک میکند تا افکار و احساساتی که رفتارهایشان را تحت تاثیر قرار میدهند، درک کنند. افسردگی اساسی: شامل علائمی است که باعث اختلال در روند کار، خواب، مطالعه، تغذیه و لذت بردن از زندگی میشود. رواندرمانی میتواند به درمان افرادی که به افسردگی مبتلا هستند کمک کند. استفاده از مشاوره افسردگی و روان درمانی به شما در بهبود و تشخیص شدت افسردگی کمک می کند. یکی از علائم افسردگی در نوجوان این است که بیدار شدن و رویارویی با روز مانند یک چالش غیرقابل حل به نظر برسد. در دارودرمانی ممکن است لازم باشد انواع مختلف دارو امتحان شوند تا بهترین درما برای بهبود علائم افسردگی پیدا شود. برای جلوگیری از عود شرایط، این داروها باید طبق دستور پزشک حتی پس از بهبود علائم، ادامه یابند. افسردگی در سالمندان یک بیماری شایع است؛ اما این بدان معنا نیست که میتواند بخشی از فرایند پیری به حساب بیاید.

شاید کودک به نظر تنبل یا لجباز به نظر برسد؛ اما در واقع علامتی از افسردگی را نشان میدهد. داروهای ضدافسردگی میتواند عوارض جانبی ایجاد کند، اما بیشتر آنها پس از مدت کوتاهی برطرف خواهد شد. بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند افسردگیهای فصلی و تغییرات خلقی تنها در فصل زمستان رخ میدهد؛ اما در حقیقت افراد در هر فصلی از سال ممکن است دچار افسردگی فصلی و تغییرات خلق و خو شوند. اما استفاده بیش از حد از تلفن های هوشمند و اینترنت فقط باعث انزوا و افسردگی بیشتر آنها می شود. مبتلایان به OCD اغلب خود را در حلقه وسواس و اجبار می یابند. درمان اختلال دو قطبی اغلب با افسردگی اساسی تفاوت دارد؛ بنابراین، بهتر است زمانی که فردی از نظر افسردگی ارزیابی میشود، وضعیتش در خصوص دچار بودن به این اختلال هم بررسی شود. تعداد 30 بیمار مبتلا به افسردگی ماژور، از بین بیماران مراجعه کننده به بخش روانپزشکی بیمارستان امام خمینی ساری و کلینیک ظفر، بر طبق معیارهای ورود و خروج انتخاب می گردند. در مورد علت افسردگی ماژور صحبت می کنیم اما بگذارید یک موضوع دیگر را نیز با شما در میان بگذاریم.

اگرچه TCAها گاهی اوقات برای درمان اختلالات افسردگی تجویز میشوند، اما در بیشتر نقاط جهان توسط داروهای ضدافسردگی جدیدی مانند بازدارندههای بازجذب سروتونین (SSRIها)، بازدارندههای بازجذب سروتونین-نوراپینفرین (SNRIها) و بازدارندههای بازجذب نوراپینفرین (NRIها) جایگزین شدهاند. اگر یک دوره افسردگی دارید، در خطر ابتلا به افسردگی بیشتر در طول زندگی هستید. اگر فکر میکنید به افسردگی مبتلا هستید بهتر است با یک متخصص روانپزشکی یا روانشناس صحبت کنید. شاید از میان چهرههای هالیوودی آنجلینا جولی مشهورترین هنرپیشهای باشد که به افسردگی پس از زایمان مبتلا شد.بچهدار شدن برای تمام زنان، حادثهای شگرف، مهیج، رعبانگیز، لذتبخش و بهتآور است. قطع مصرف داروهای ضدافسردگی باید به تدریج، بعد از طی دوره درمان و تحت نظر پزشک انجام شود. در طی اختلال افسردگی در فصل بهار، فرد در طول روز و به صورت مداوم دچار احساس خستگی، ناتوانی و کمبود انرژی استو فعالیتهای عادی روزمره خود را بطور طبیعی انجام نخواهد داد. میزان کاهش یا افزایش اشتها در بین افراد متفاوت است؛ در واقع برخی افراد در طی افسردگی در فصل بهار دچار کاهش اشتها و وزن میشوند و برخی دیگر دچار افزایش اشتها و وزن میشوند.

از شایع ترین مشکلاتی که افراد افسرده با آن دست و پنجه نرم میکنند، اختلال در میزان خواب است. این نوع افسردگی بر خلاف اسمش بسیار هم شایع است اما نسبت به افسردگی ماژور کم تر شناخته شده و نسبت به میزان شیوع بالایش کم تر تشخیص داده می شود. و بیر، 2007) گزارش شده است که تاثیر MBCT را در قالب جلسه های انفرادی بر روی نشانه­های افسردگی بر روی اختلال شخصیت مرزی مورد بررسی قرار داده اند. کسی که خود آسیب دیده است و بررسی روانکاوانه او و یا افراد اطرافش در تعامل با یک روانشناس می توانست ابعاد عمیق تری به داستان و شخصیت ها بدهد. چند پاسخ برای پژوهش های وجود دارد که روند درمان کسانی که هم به افسردگی مبتلا بودند و هم مورد خیانت واقع شده اند را سرعت می بخشد. عدم تعادل شیمیایی در مغز: افرادی که دچار عدم تعادل هورمونهای شیمیایی در مغز میشوند بیشتر به افسردگی مبتلا میشوند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین روانشناس تهران لطفا از صفحه ما بخواهید.