GT Metrics چیست؟ در این مقاله قصد دارم در مورد ابزار تحلیل تکنیکال سئو (Seofeni) با شما صحبت کنم. من محمد سلحشوری هستم. در این مقاله جزئیات اصطلاحات و مشکلات ابزار معروف (GT METRIX) را بررسی می کنم. تا پایان این مقاله با وبلاگ همراه باشید.

GTMetrix

این ابزار برای تجزیه و تحلیل مسائل فنی سئو بسیار مفید است و اکثر شما حداقل یک بار از این ابزار برای تجزیه و تحلیل وب سایت یا رقبای خود استفاده کرده اید. گزارشی جامع از باگ ها و خطاهای داخلی وب سایت، بر اساس این گزارش می توانید مشکلاتی را که باعث کند بارگذاری وب سایت شما می شود، عیب یابی کنید. می توانید آن را تعمیر کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

نحوه بررسی وب سایت در Gtmetrix

می توانید آدرس gtmetrix.com را در مرورگر خود وارد کنید و منتظر بمانید تا صفحه برای شما بارگذاری شود. در مرحله بعد آدرس وب سایت خود را در کادری که عبارت Enter URL to analysis را وارد کنید، سپس گزینه test your website را انتخاب کرده و منتظر بمانید.

باید توجه داشته باشید که تجزیه و تحلیل وب سایت ممکن است کمی طول بکشد زیرا چندین وب سایت دیگر همزمان با شما آنالیز می شوند و برای این کار به زمان نیاز دارید و گاهی اوقات حدود 1 دقیقه طول می کشد.

پس از بارگذاری صفحه وب، نتایج در وب سایت Gt metrix نمایش داده می شود که وضعیت سایت شما را نشان می دهد.

در عنوان اول، عبارت Performance Scores، در کادر زیر عبارت PageSpeed ​​و عبارت دیگری به نام YSlow Score به شما نشان داده می شود و در کنار این کادر خواهید دید. شرایط زمان بارگذاری ، حجم کل صفحه و درخواست ها که در مقاله دیگری به آنها اشاره خواهد شد، همه چیز را در مورد آن توضیح خواهم داد.

امتیاز عملکرد

در این پنجره دو گزینه و زیربخش برای نمایش مشخصات کلی سایت وجود دارد.

امتیاز سرعت صفحه

این امتیاز وب سایت شما و صفحه اصلی وب سایت شما است، که درصد کل را بر اساس اندازه تصاویر، افزونه ها یا اسکریپت های موجود وب سایت شما نشان می دهد که هنگام بارگیری وب سایت فشار داده می شوند.

امتیاز YSlow

این گزینه نتایج فایل های شما را بر اساس الگوریتم های یاهو نشان می دهد، هر چه امتیاز PageSpeed ​​وب سایت شما بالاتر باشد، معمولاً این نتیجه عددی نزدیک به امتیاز سرعت صفحه شما را نشان می دهد.

زمان به طور کامل بارگذاری شده است

همانطور که از نام آن پیداست، این منجر به زمان بارگذاری سایت در چند ثانیه می شود و هر چه درخواست های کمتری هنگام بارگذاری صفحه وب ارسال شود، زمان کمتری برای بارگذاری سایت طول می کشد.

ابزار Gt Metrix وب سایتی است که برای آنالیز سایت مورد استفاده قرار می گیرد.این وب سایت دارای سروری در ونکوور کانادا می باشد که برای اتصال وب سایت Gt Metrix به سرور شما (مخصوصاً اگر سرور شما در ایران باشد) باید یک تا دو ثانیه زمان صرف شود. در مورد آن فکر کنید.

اندازه کل صفحه

این عبارت اندازه صفحه اصلی سایت شما را بر حسب کیلوبایت مشخص می کند که بسته به تعداد صفحات اصلی اشغال شده (به دلیل استفاده از تصاویر بزرگ، افزونه ها یا اسکریپت ها) متفاوت خواهد بود.

درخواست

این عبارت تعداد درخواست های متن و تصویر برای تبلیغ وب سایت شما را نشان می دهد که معمولاً برای وب سایت های فروش بین 80 تا 90 درخواست است.

توجه داشته باشید که برخی از افزونه های وب سایت مانند افزونه های تماس، ایمیل و ضد هرزنامه ممکن است به دلیل فیلتر شدن یا عدم سرویس دهی به ایران بیشتر طول بکشد و بسته به روشن بودن فیلترها، درخواست ها متفاوت است.

در قسمت بعدی صفحه مجموعه ای از خطاها و عناصر را مشاهده می کنید که هر کدام حاوی پیامی برای توجه شما هستند و برای نتیجه بهتر و بهینه بهتر است تا حد امکان آنها را برطرف کنید.

برای رفع این موارد ابتدا باید در مورد آنها بدانید تا بتوانید برای رفع آنها برنامه ریزی کنید، در زیر قسمت های مختلف این ابزار سئو را برای شما توضیح خواهم داد. با ما بمان.

بخش های مختلف سرعت صفحه را در نظر بگیرید

در این قسمت گزینه هایی وجود دارد که می توانید برای بهترین نتایج بهینه سازی کنید و سرعت سایت را بهینه کنید. این فیلد شامل مجموعه ای از عناصر است که سایت شما را طبق الگوریتم های گوگل بررسی می کند و سپس خطاهای لازم را گزارش می دهد.

گزینه ای از تصاویر سرور

این گزینه برای تصاویری است که در سایزهای مختلف با استفاده از سبک های css در وب سایت شما قرار می گیرند، گاهی اوقات تصاویری را پیدا می کنید که به آدرس مستقیم آنها اشاره می کنید و اندازه اصلی آنها را می بینید 1500*2580. اما مشخصات کلی آن در صفحه اصلی 800*800 یا بسته به طرح مدل شما اندازه های متفاوتی دارد. این تصاویر با استفاده از CSS اصلاح شده اند و کلمه کلیدی کاهش تصویر برای این گروه از تصاویر است.

نحوه غیرفعال کردن تجزیه جاوا اسکریپت

هنگامی که یک بازدیدکننده درخواستی برای باز کردن یک وب سایت ارسال می کند، چندین فایل جاوا اسکریپت بارگذاری می شود. زمان بارگذاری بستگی به تعداد فایل های جاوا اسکریپت دارد و در صورت تمایل به بهبود آن می توانید آن را در مرحله آخر قرار دهید یا در فوتر قرار دهید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد، می توانید به صورت دستی یا با استفاده از افزونه wp deferred javascripts کمک بگیرید.

تصاویر تصحیح زمان

همانطور که از نام آن پیداست، به تصاویری اطلاق می شود که از اندازه های استاندارد استفاده نمی کنند.

اگر گزینه های آن را باز کنید، می بینید که آدرس تصویری که باید اندازه آن تغییر کند را نمایش می دهد.

در این قسمت آدرس عکس اصلی سایت نمایش داده می شود و در گزینه نسخه بهینه شده پیشنهاد ماتریس GT را مشاهده می کنید که اندازه همان عکس مناسب شما را در نظر می گیرد و می توانید عکس توصیه شده را ذخیره کنید. و آن را به روش قدیمی بارگذاری کنید، خطاها را برطرف کنید.

کمینه سازی اعلان css

این عبارت به فایل های CSS داخلی سایت شما اشاره دارد که نشان دهنده طراحی فایل صفحه کوچک و وجود فضای خالی در فایل های CSS صفحه است.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید این فایل ها را با یک افزونه فشرده کنید، اما توصیه می کنیم از ابزار فشرده سازی کد css آنلاین استفاده کنید.

به تصویر زیر توجه کنید

این نمونه ای از فشرده سازی با استفاده از یک ابزار آنلاین است. این فشرده سازی تاثیر بسزایی در سرعت بارگذاری وب سایت شما خواهد داشت.

جالب است بدانید که فایل های css، html و js به عنوان front-end یا user-side نام گذاری می شوند و خطای نمایش داده شده فقط برای front-end و user-side است که نیاز به بهینه سازی دارد. برای فشرده‌سازی فایل‌های PHP، باید آن‌ها را کوچک کنید و از آنجایی که در سمت سرور باطن قرار دارد، تأثیر زیادی بر سرعت بارگذاری سایت نخواهد داشت.

عبارت Javascript را دانلود کنید

این گزینه مانند گزینه قبلی است اما این بار برای خطوط کد جاوا اسکریپت است که باید تا حد امکان فشرده و فشرده شوند.

اندازه تصویر را تعیین کنید

این عبارت تصویری را به شما نشان می دهد که از ویژگی های ارتفاع و عرض استفاده نمی کند. از عرض و ارتفاع برای تصاویر نمایش داده شده در زیر این توضیحات استفاده کنید.

Word Avoid درخواست های بد:

خطا ناشی از یک درخواست ناقص یا نادرست ارسال شده به سرور است، به عنوان مثال یک فایل CSS یا Java Script ناقص وجود دارد و درخواست به سرور ناقص ارسال می شود که فایل را برای شما ارسال می کند. میتونی درستش کنی

از تغییر مسیرهای صفحه فرود عبارت خودداری کنید

این ارور برای سایت هایی است که از دستور ریدایرکت زیاد و زیاد استفاده کرده اند، وجود این ریدایرکت ها باعث ارسال درخواست های زیادی به سرور می شود و دلیل آن هم افت بسیار سرعت لود سایت است.

ارور فشرده سازی را فعال کنید

این خطا برای وب سایت هایی است که از دستورات فشرده سازی یا آپلود سبک استفاده نمی کنند، یکی از کارهایی که می توانید برای جلوگیری از این خطا برای وب سایت خود انجام دهید و آن را به 100 برسانید، اضافه کردن یک دستور Gzip به ورودی است.

اگر از Gzip استفاده می کنید، کدهای شما فشرده شده و در نتیجه صفحه سریعتر بارگذاری می شود.

تا اینجا، من در مورد خطاهای بسیار مهم امتیاز PageSpeed ​​به شما گفته ام. در صورتی که با سایر خطاهای gt metrix با مشکل مواجه شدید، می توانید سوالات خود را در زیر این مقاله و مقاله مطرح کنید.

امتیاز YSlow در gtmetrix

همانطور که گفتیم این قسمت از GT Matrix خطاهای فایل های سایت شما است که بر اساس سایت یاهو بررسی می شود، در این قسمت می توانید فایل هایی که باعث کندی سایت شما شده اند را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید.

ارور استفاده از شبکه تحویل محتوا) CDN)

این خطا نشان می دهد که سایت مورد نظر از شبکه تحویل فایل عمومی سرور محلی استفاده نمی کند، شما می توانید فایل های CSS و فایل های JS سرور محلی را با فعال سازی CDN به کاربر در شبکه CDN هدایت کنید. انجام دادن.

اضافه کردن سرصفحه Expires

این باگ برای نادیده گرفتن مهلت برای حافظه پنهان مرورگر تعریف شده است. این کش ها عبارتند از: فونت های گوگل، کد تحلیلی، گراواتار، موجود در مرورگر، با قرار دادن کد زیر در htaacces می توانید این مشکل را برطرف کنید.

# مهلت زمانی را فعال کنید

ExpiresActive فعال شد

# دستورالعمل پیش فرض

منقضی شده استاندارد \"دسترسی به اضافه 3 ماه\"

از تغییر مسیر URL های ارور خودداری کنید

این خطا نشان می دهد که چقدر فریم استفاده کرده اید و چند صفحه ارسال کرده اید، می توانید در صورت لزوم پس از ارائه آن را پاک کنید.

چند درخواست HTTP داشته باشید

این عبارت همچنین نشان دهنده درخواست http است، هرچه این تعداد کمتر باشد، بارگذاری سریعتر سایت شما موثرتر خواهد بود.

فشرده سازی جزء

این عبارت دقیقا همان چیزی است که در بالا به Gzip اشاره کردیم، اما در قسمت Yslow بهینه بودن یا عدم بهینه بودن منابع و پهنای باند سرور شما را نشان می دهد.

جاوا اسکریپت و CSS را نیز کاهش دهید

این عبارت همانطور که در بالا گفتیم نشان دهنده فشرده سازی کد جاوا و CSS است.

یک دستور AJAX برای کش ایجاد کنید

این اطلاعات میزان کش و آژاکس استفاده شده توسط وب سایت را نشان می دهد که در صورت مشکل بودن این گزینه آدرس آن در زیر اطلاعات نشان داده می شود.

திருக்கு حذف فایل های جاوا اسکریپت و CSS تکراری

در این عبارت اگر فایل های CSS و جاوا وب سایت شما از دو آدرس مختلف کپی و لود شوند، به شما خطا می دهد و فقط باید آدرس فایل هاست خود و فایل های دارای خطا را پیدا کنید. این گزینه نحوه حذف مشکل را به شما نشان می دهد


Fraza از فیلتر AlphaImageLoader اجتناب کنید

در اکسپلورر تصاویر PNG به سرعت لود نمی شوند و بارگذاری این دسته زمان زیادی می برد که باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت شما در اکسپلورر می شود و جالب است بدانید که CSS AlphaImageLoader ایجاد می شود: دلیل آن هم سریع است. بارگذاری. اگر این ویژگی را در اکسپلورر روی عکس های خود اعمال کرده باشید، وب سایت شما در حدود 100 درصد مواقع این خطا را خواهد داشت.

தெருக்கு از خطای HTTP 404 (یافت نشد) اجتناب کنید.

این نقل قول برای 404 صفحه است. اگر زمانی که صفحه در وب سایت شما وجود ندارد با خطای 404 مواجه می شوید، این خطا صفحه 404 وب سایت شما را نیز نشان می دهد، اما می توانید با بررسی دقیق آدرس آن را برطرف کنید.

the text تعداد عناصر DOM را کاهش دهید

این عبارت هنگام استفاده از عنصر DOM در صفحه وب شما به وب سایت شما خطا می دهد. DOM مخفف Document Object Mode است که برای دسترسی به اشیا و عناصر در اسناد HTML یا صفحات HTML استفاده می شود. مقالات از سلسله مراتبی از هاست های شما استفاده می کنند که باعث کاهش بار روی صفحات وب شما می شود.

در این مقاله سعی کردم مهم ترین گزینه های ابزار سنجش سرعت وب سایت به نام Gtmetrix را بررسی کنم. با بررسی مشکلات و خطاهایی که در این مقاله برای شما توضیح داده ام، به راحتی می توانید سرعت بارگذاری وب سایت خود را افزایش دهید. نمره قابل قبولی کسب کنید. . اگر در مورد باگ ها سوالی دارید می توانید از طریق فرم نظر با من در میان بگذارید و یا اگر قصد دارید این باگ ها را به دست متخصصان بسپارید می توانید از طریق سایت سئوتون یا کانال تلگرام سئوتون کمک بگیرید. چه چیزی نیاز دارید

بیشتر بخوانید: https://blogten.ir/what-gtmetrix/